Eerste Heilige Communie 2023/2024

Zondag 21 april 2024 in Sevenum

De lessen ter voorbereiding op de H. communie zijn op dinsdag van 15.00 tot 15.50 uur. De kinderen kunnen na school meteen naar het parochiehuis. Er zijn geen lessen in de schoolvakanties. De eerste les is op dinsdag 9 januari 2024. We werken met het communieproject Gods grootste Geschenk. De aanwezigheid van een of twee ouders wordt zeer gewaardeerd.
We oefenen met de kinderen in de kerk op zaterdag 13 april 2024. De tijd wordt nog bekend gemaakt.

Door het schooljaar heen worden gezinsvieringen georganiseerd. De communicanten zullen hier actief aan deelnemen. De data voor de familievieringen zijn op:

• zondag 29 oktober 2023
  • zondag 26 november 2023
  • Kerstmis: nog nader te bepalen
  • zondag 21 januari 2024 Voorstellingsmis
  • zondag 24 maart Palmpasen
  • zondag 28 april
  • zondag 19 mei Pinksteren
  • zondag 23 juni Dankviering

Na de vieringen van 26 november, 21 januari, 28 april en 23 juni organiseren we familiedagen.

Zet de data voor de familievieringen en de familiedagen alvast in de agenda! Dit is een aanbod van de parochie en is een hulpmiddel om jullie goed voor te bereiden op de communie. Iedereen is van harte welkom. Ook broertjes en zusjes zijn welkom om hier actief aan mee te doen.

Dit jaar zijn er ook weer ouderavonden. Avonden waarin we met elkaar in gesprek gaan, op ontdekkingsreis door ons geloof. De data voor deze avonden zijn:

• donderdag 26 oktober (Wat is geloven?)
  • dinsdag 19 december (Wie is Jezus?)
  • donderdag 29 februari 2024 (Bidden en de Bijbel)
  • donderdag 23 mei (Kerk en de Heilige Geest)

Door het jaar heen zullen we de communicanten ook uitnodigen om een keer de H. mis te dienen. Dit doen ze samen met een misdienaar.

Voor de kinderen is er op de tweede woensdag van de maand Kindercatechese. Een gezellige middag waarbij de kinderen spelenderwijs kennis maken met Jezus. Er worden verhalen verteld en volop geknutseld. De kinderen mogen hiervoor vriendjes en vriendinnetjes uitnodigen en uiteraard zijn broertjes en zusjes ook welkom.

Er is nog een extra avond voor de ouders. Die avond zullen we de praktische kant van de communie toelichten. Denk hierbij aan het organiseren van een fotograaf of de versiering van de kerk op de grote dag. Deze datum zullen we tijdig doorgeven.

Naast de kosten van de fotograaf en de versiering, wordt er een extra bijdrage van € 50,- gevraagd.
Deze kosten mogen echter geen belemmering zijn om je kind de communie te laten doen. Mocht dit niet in je budget passen, neem dan contact met ons op.

Voor de groepsapp kan een bericht gestuurd worden naar 06-5147 2281 met je eigen naam en de naam van je kind. Laat ook even weten dat het om de communie app gaat.